In de Cliëntenraad
Of je nu cliënt bent of familie/mantelzorger van een cliënt. Of je bent bestuurder of manager van een zorg- of welzijnsinstelling. Ieder wil het beste voor de cliënten. Dat vraagt om een daadkrachtige, invloedrijke Cliëntenraad.
Met de nieuwe WMCZ onderschrijft de politiek dit belang. Wij kunnen je ondersteunen om een daadkrachtige Cliëntenraad te zijn.
Daadkrachtig aan de slag
Het is belangrijk, dat je kennis hebt van de wetgeving en van beïnvloedingsmogelijkheden. Ook bepaalde vaardigheden zijn belangrijk, zoals efficiënt vergaderen en onderhandelen. Tenslotte is het essentieel dat je de cliënten effectief informeert en dat je op een goede manier informatie bij hen ophaalt. Daarmee vergroot je je invloed. Wij trainen en begeleiden je bij dit alles.
Wat kunnen we voor je betekenen?
Wij verzorgen maatwerk trainingen en advies. Elk traject begint met een uitgebreide intake. Wij kunnen de Cliëntenraad:
- Juridisch ondersteunen
- Vaardigheden versterken
- Begeleiden om daadkrachtig aan de slag te gaan
- Online en offline werken